Afgelopen weekend vond PAX West plaats, waarbij ook Bioware aanwezig was wat te vertellen over Anthem. Zo vertelde Michael Gamble, lead producer van Anthem, dat de manier waarop het verhaal van Anthem zich ontwikkelt nu al toekomstige games in de Dragon Age en Mass Effect reeksen beïnvloedt.
Het grote verschil met de “oude” manier waarop een verhaal in een RPG als Mass Effect en Dragon Age werd opgebouwd is dat het verhaal nu de mogelijkheid zal hebben om te evolueren in de vorm van DLC. Voorheen was vooral het doel om met de release van een game het volledige verhaal verteld te hebben en nu zal het verhaal verder gaan in story DLC. Deze story DLC zal overigens niet betaald zijn.
We’ve got the continuation of stories after we’ve launched. If you remember back to the ancient times we released a game and that would the story for a set of characters, and we released DLC that enabled us to tell unique bits of story afterwards.
For Anthem, where we’d all like to see us head, is the ability to tell new great stories throughout the years, throughout the months after launch.
So After Anthem we can say, okay, now we’re going to expand the storyline for one of those Agents, or now that certain points in the game world have happened, this changes the relationship, this changes this character, this changes the type of missions for certain characters. Or even we add new characters, we add new Agents. We can do all that and Anthem gives us the tools to do all that.
My point is that I hope that future games, whether it’s Dragon Age or the other one that starts with ‘Mass’, continues to utilise this kind of storytelling.
Wat vind jij van deze manier van story telling? Heb je liever de traditionele stijl van een verhaal of zie je graag dat deze, zoals bij Anthem het geval gaat zijn, over een langere periode verteld wordt, zodat je je langer verbonden voelt met de game?
Laatste reacties