Miste jij ook niet een belangrijke titel bij de presentatie van Square-Enix of Sony? Juist: de Final Fantasy 7 Remake! Deze populaire titel miste de E3 2018 volledig, waardoor er toch wel wat vragen werden gesteld bij de staat van de game. Gelukkig was Tetsuya Nomura aardig genoeg om hier wat licht op te schijnen.
In een interview met The Verge geeft Nomura aan dat Final Fantasy 7 Remake nog steeds actief in ontwikkeling is. Dat is natuurlijk goed nieuws, maar waarom hebben we de laatste tijd niet zoveel meer gehoord van de game? Dat komt vooral door de aankomende Kingdom Hearts 3 release. Dit is namelijk ook een game waar Nomura actief bij betrokken is en waarvan de directie bij hem ligt. Hij geeft aan dat hij de afgelopen tijd zichzelf heeft op moeten delen om te kunnen werken aan beide projecten.
Tetsuya Nomura had nog het volgende te zeggen over de ontwikkeling:
We are developing [Final Fantasy VII] in parallel, and it’s not just in the early concept stages. We are actually in development. So right now, it’s like I’ve been putting in 100 percent into Kingdom Hearts, 100 percent into Final Fantasy VII, 100 percent into Kingdom Hearts… just going back and forth. It’s just like [working on] two titles is just going to be one [after Kingdom Hearts III’s launch]. That’s pretty much how I see it.
Nu er eindelijk een datum is geplakt aan de release van Kingdom Hearts 3, namelijk 29 januari 2019, kunnen de volgende stappen gepland worden. Deze stappen houden vooral in dat de volledige focus vanaf dat moment naar Final Fantasy 7 Remake gaat. De release van Kingdom Hearts, of beter gezegd: het uitstel hiervan, was overigens niet een gevolg van dat ze extra ontwikkeltijd nodig hadden. Het hogere management had de beslissing gemaakt, omdat ze eind 2018 een minder geschikt moment vonden voor zo’n grote release en dat er daardoor minder aandacht voor zou komen. Door de release naar het begin van 2019 te halen, zou Kingdom Hearts de aandacht moeten krijgen die het verdient.
Nomura had hier nog het volgende over te zeggen:
We were told by many people, including hardware manufacturers, sales teams, marketing teams, that it just wasn’t good timing in the year. For Kingdom Hearts III, the Western offices requested to release the game as simultaneously as possible between Japan and America, so we no longer were able to just think about Japanese issues and retail situations. When we looked toward that, we were told that the best timing after all of that would be the tail end of January. We of course considered maybe speeding up the development to release earlier than we were told that it wasn’t good, but the development team said, no, we can’t do that. We could delay it, but we can’t make it any sooner. If we are to also potentially delay the release date, then we could have that extra time to work on the game a little more. It kind of just all worked together for us to decide on this date.
Er komt veel kijken bij het ontwikkelen van games en alle beslissingen die ermee te maken hebben. Gelukkig blijft Nomura gemotiveerd en dat komt vooral door de fans:
I don’t get fatigued by that at all. It’s really fun for me to do. I actually don’t like human relationships more than just work, so I just want to focus on work and creating things, if I don’t have to deal with human relationships. It’s actually a little bit easier for me to do than not working. I do need fans to play my games, to be able to create it,” he says, “and so fans are definitely a factor to motivate me to keep on going.
There you have it. Nomura is iemand die zijn hart en ziel in een game stopt en dat belooft alleen nog maar meer voor Kingdom Hearts 3 en de Final Fantasy 7 Remake. Wij kijken er in ieder geval enorm naar uit!
Laatste reacties